درس ریاضی در کنکور سراسری برای داوطلبان با رشته‌ای تحصیلی ریاضی فیزیک و علوم‌تجربی از اهمیت ویژه‌ای برخورد دار است؛ زیرا این درس در کنکوردرصد بالای دارد و با جواب‌دهی درست به سؤالات ریاضیات داوطلب می‌تواند در کنکور ریاضی و تجربی موفق‌تر باشد و بتواند رتبه عالی به دست بیاورد. بسیاری از دانش‌آموزان روش مناسبی برای مطالعه درس ریاضی ندارند و به همین دلیل در درس ریاضی مشکل دارند و این درس را درسی سخت و دشوار می‌دانند و در ریاضی کنکور نمی‌توانند به سؤالات پاسخ دهند و به همین دلیل در کنکور رتبه دلخواه را به دست نمی‌آورند.

هر درسی برای مطالعه روش مخصوص خود را دارد که باید با آن روش مطالعه شود و پایه همه‌ای روش‌های مطالعه فهمیدن موضوع مطالعه و تکرار و تمرین است. دانش‌آموز برای فهمیدن و یادگیری بهتر باید در کلاس به معلم توجه داشته باشد و هر موضوعی را که متوجه نشد از معلم بپرسد و در منزل هم تکرار و تمرین داشته باشد.

در ادامه این مقاله به بررسی روش مناسب برای یادگیری درس ریاضی برای کنکور خواهیم پرداخت، تا شما بتوانید با آموزش اصولی در ریاضیات درصد بالایی کسب کنید.

درس ریاضی باید اصولی و عمیق یاد گرفته شود

درس ریاضی یکی از مهم‌ترین و پراهمیت‌ترین دروس در کنکور ریاضی است که دانش‌آموزان باید به این درس توجه خاصی داشته باشند تا بتوانند در کنکور رتبه دلخواه را به دست آورند. برای مطالعه درس ریاضی دانش‌آموز باید در ابتدا کتاب درسی خود را خوب مطالعه کند نکات مهم کتاب را یادداشت کند و درک عمیقی از مطالب داشته باشد و با تکرار و تمرین و حل سؤالات متفاوت بتواند خود را برای کنکور و جواب‌دهی درست به درس ریاضی آماده کند. مطالعه عمیق و فهم همه‌ای موضوعات کتاب درسی خود باعث می‌شود دانش‌آموز درس ریاضیات را به‌صورت اصولی و عمیق یاد بگیرد.

تمرینات کتاب درسی ریاضیات راحل کنید و یاد بگیرید

تمریناتی که در کتاب درسی وجود دارد برای فهمیدن و یادگیری بهتر دروس طراحی شده‌اند پس بعد از مطالعه درس حتماً تمرینات کتاب را حل کند؛ زیرا حل تمرینات به فهمیدن و یادگیری مطالب مهم درس کمک می‌کند اگر بتوانید تمرینات را به‌راحتی حل کنید شما موضوع درس را خوب یاد گرفته‌اید و در کنکور ریاضی می‌توانید سؤالات مربوط به این بخش از کتاب را خوبی پاسخ دید.

تست تألیفی حل کنید

یکی از روش‌های که داوطلبان کنکور را در جواب‌دهی درست به درس ریاضی کمک می‌کند حل تست‌های تألیفی است که دانش‌آموز بعد از مطالعه و یادگیری عمیق مطالب کتاب و حل تمرینات کتاب باید تست‌های مربوط به بخش مطالعه شده را حل کند تا بهتر با سؤالات کنکور آشنا شود. بسیاری از داوطلبان کنکوری که در درس ریاضی کنکور موفق  و رتبه برتر شده‌اند از این روش استفاده کرده‌اند.

روش مطالعه ریاضی در کنکور

فرمول‌های مهم را یاد بگیرید

یادگیری فرمول‌های اصلی و مهم به حل مسئله در ریاضی کنکور کمک زیادی به داوطلبان می‌کند. بسیاری از داوطلبان همه‌ای فرمول‌های موجود در کتاب درسی را یاد می‌گیرند که این کار اشتباهی است فقط باید فرمول‌های اصلی و مهم یاد گرفته شود و با یادگیری فرمول‌های اصلی داوطلب می‌تواند دیگر فرمول‌های را نیز از این فرمول‌ها به دست آورد.

بودجه‌بندی درس ریاضی را بدانید

رمز موفقیت بیشتر داوطلبان برتر کنکور همین بودجه‌بندی است. داوطلبان باید از بودجه‌بندی ریاضی باخبر باشند تا بدانند که  کدام بخش و مباحث درس ریاضی از اهمیت خاصی برخوردار است و در کنکور بیشتر از کدام مباحث سؤال طرح می‌شود تا تمرکز خود را بیشتر در این مباحث بگذارند و برای دیگر مباحث وقت کمتری صرف کنند.

در آزمون‌های شبیه‌سازی کنکور شرکت کنید

کنکور برای دانش‌آموزان استرس و اضطراب‌زا است و با شرکت در آزمون‌های شبیه‌ساز کنکور داوطلبان می‌توانند به استرس خود غلبه کنند و بتوانند در کنکور با آرامش حضور پیدا کنند. شرکت در آزمون‌های شبیه‌ساز کنکور این امکان را به داوطلبان می‌دهد که خود را محک بزنند تا بدانند آیا در کنکور می‌توانند نتیجه دلخواه را به دست آورند یا نه و همین‌طور با سؤالات ریاضی کنکور آشنا شوند.

سخنی با کنکوری‌ها

کنکورهای عزیز که تمام تلاش وسعی خودتان را برای موفقیت در کنکور و کسب رتبه برتری انجام دادید. جای هیچ نگرانی نیست با توکل به خدا و تکیه به تمام تلاش‌های که کرده‌اید بدون استرس و با آرامش در کنکور شرکت کنید و به امید خدا موفق شوید.

سخن آخر

هر فعالیتی برای خود روشی دارد که باید آن روش را یاد بگیریم و در جای مناسب از آن استفاده کنیم. مطالعه کتاب‌های درسی هم جزو این فعالیت‌ها است. درس ریاضی نسبت به دیگر دروس سخت‌تر و پیچیده‌تر است پس برای این که بتوانید در ریاضی کنکور موفق شوید و نتیجه دلخواه را به دست آورید باید با روش مناسب مطالعه کنید.

برای درک بهتر درس ریاضی باید در کلاس به معلم دقت کنید و مطالب را یاد بگیرید و در منزل تمرینات بخش درس دادده شده را حل کنید تا یادگیری بهتری داشته باشید. داوطلبتان کنکور برای موفقیت بهتر است در آزمون‌های شبیه‌ساز کنکور شرکت کنند تا هم در کنکور اصلی استرس کمتری داشته باشند و هم بتوانند با سؤالات کنکور آشنا شوند.

کنکور هم قسمتی از زندگی است که باید به‌خوبی و با آرامش پشت سر گذاشته شود.

سوالات متداول در خصوص ریاضیات کنکور

آیا داوطلبان کنکور با مطالعه فقط کتاب درسی می‌توانند رتبه خوبی کسب کنند؟

خیر، فقط با مطالعه کتاب موفقیت حاصل نمی‌شود در کنار مطالعه کتاب باید تمرینات کتاب حل شود و تست‌های تألیفی هم حل شود.

شرکت در آزمون‌های شبیه‌ساز کنکور الزامی است؟

بله زیرا شرکت در آزمون‌های شبیه‌ساز کنکور باعث کاهش استرس داوطلب می‌شود و داوطلب را با سؤالات کنکور اصلی آشنا می‌کند.

از چه روش‌های برای موفقیت در ریاضی کنکور استفاده کنیم؟

تست تألیفی حل کنید

در آزمون‌های شبیه‌سازی کنکور شرکت کنید

تمرینات کتاب درسی ریاضی راحل کنید و یاد بگیرید

بودجه‌بندی درس ریاضی را بدانید

فرمول‌های مهم را یاد بگیرید

درس ریاضی باید اصولی و عمیق یاد گرفته شود.