مشاوره تحصیلی رایگان

توسط | مرداد ۸, ۱۴۰۲ | مشاوره تحصیلی | ۰ دیدگاه

 مشاوره تحصیلی رایگان فوق العاده 

ده دقیقه از وقت گرانبها را برای مطالعه این مقاله بزار کنار !!!!!!

مشاوره تحصیلی رایگان یکی از خدمات مشاوره تحصیلی می باشد. تمامی دانش آموزان و داوطلبان کنکور می توانند از خدمات مشاوره تحصیلی رایگان بهره مند شوند. تمامی دانش آموزان حقوق برابر برای استفاده از امکانات تحصیلی دارند اما بسیاری از دانش آموزان توان مالی و زمان کافی برای استفاده از مشاوره تحصیلی را ندارند. بدون در نظر گرفتن اینکه در کدام رشته تحصیلی مشغول به تحصیل هستند برایشان بتوان امکان مشاوره رایگان فراهم کرد.

مشاوره تحصلی رایگان را می توان به چند روش انجام داد. در گذشته نه چندان دور تماس تلفنی با مشاور متداول بود. این نوع مشاوره تحصیلی برای دانش آموزانی که در روستاها زندگی می کنند کاربرد زیادی داشت.. بیشتر این دانش آموزان به علت مسافت طولانی نمی توانند به شهر بیایند و از این خدمات استفاده کنند. این مشاوره برای آنها همان فرصتی را ایجاد می کند که برای دانش آموزان شهری آماده شده است. اما با توسعه تکنولوژی این نوع روش گسترش پیدا کرد . با ورود شبکه های اجتماعی به زندگی ما شاهد تغییرات زیاد در مشاوره های تحصیلی هستیم. مثل تلگرام، واتساپ، اینستاگرام ..این تغییرات در دوران پاندمی کرونا بسیار چشم گیرتر بود و  تمامی سطوح تحصیلی را تحت تاثیر قرار داد.

در این دو سال اخیر مشاوره تحصیلی رایگان نقش مهمی را ایفا کرد. این مشاوره به صورت فراگیر توسط موسسه های مشاوره و مدارس در اختیار محصلین قرار گرفت. روش مشاوره تلفنی کنکور هنوز هم پرکاربردترین روش برای مشاوره است.. دانش اموزان می توانند از مشاوره تلفنی کنکور ارزان برای برنامه ریزی تحصیلی خود کمک بگیرند. مثلا می توانند از طریق این روش مشاوره با مشاوران صحبت کرده و تمامی اصول درس خواندن و برنامه ریزی صحیح را یاد بگیرند. می توانند با یک تماس تلفنی در زمان کنکور از رتبه های سال قبل مطلع شوند. این کار به آنها کمک می کند تا از رتبه های سال قبل اطلاع پیدا کرده و میزان فاصله خود را بسنجند.

مشاوره تحصیلی

مشاوره رایگان درسی

مشاوره رایگان درسی یکی از انواع روش های مشاوره تحصیلی رایگان است. دانش آمزان به ویژه در زمان کنکور به مشاوره رایگان درسی بیشتر نیاز دارند. کسب نتیجه خوب در کنکور همیشه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اکثر داوطلبان کنکور می باشد. در این مسیر استفاده از راهنمایی ها و مشاوره های افراد متخصص لازم و ضروری است. مشاوره درسی رایگان بخشی از برنامه ریزی تحصیلی است. خیلی از دانش آموزان با هدفی که برای خودشان ترسیم کرده اند از این نوع خدمات بهره می برند.

محصلین در هنگام مطالعه برای کنکور از این شیوه برای ساماندهی خواندن دوروسشان استفاده می کنند. آنها دروسی که به عنوان دروس شاخص معرفی می شود  را هدف قرار داده و اهداف درسی و غیر درسی خود را به صورت واضح و شفاف روشن برنامه ریزی می کنند. در واقع مشاوره درسی رایگان به ما می آموزد که کدام مباحث را از اول باید مطالعه کنیم و کدام دروس در مطالعات ما به عنوان کلمات کلیدی هستند.

برای مثال دانش آموزانی که در رشته تجربی تحصیل می کنند اول کتابی را انتخاب می کند که از نظر ضریب درسی دارای بالاترین رتبه در کنکور می باشد. سپس دروسی را انتخاب می کند که دارای کمترین ضریب هستند، به این ترتیب با برنامه ریزی و مشخص کردن دروس شاخص تمامی زمان خود را مدیریت میکنند. این نکته را نیز نباید فراموش کنیم که برنامه ریزی درسی رایگان متناسب با هر دانش آموز است.

ما نمی توانیم از برنامه ریزی های درسی دیگران استفاده کنیم، چون هر کس باتوجه به توانایی هایش در پیگیری درس ها به طبقه بندی دروس می‌پردازد و از آن نتیجه می‌گیرد. بسیاری با شنیدن کلمه ارزان یا رایگان به این فکر می کنند که این خدمات کیفیت ندارد. اما فراموش نکنید تمامی مشاوران و متخصصین تحصیلی همگی حرفه ای هستند. با ایجاد فرصت برابر برای همه دانش آموزان راهنماییشان می کنند.

یادگیری

مشاوره انتخاب رشته رایگان

مشاوره انتخاب رشته رایگان یکی دیگر از خدمات تحصیلی است که در حساس ترین و بزرگترین  چاش های دانش آموزان ارائه می شود. مشاوره تحصیلی رایگان یکی از هیجان انگیزترین و پر استرس ترین مشاوره هایی است که محصلین دریافت می کنند. آنها در این زمان نتیجه تمامی تلاشهای خود را می بینند. تمامی دانش آموزان شهری یا روستایی و حتی عشایری باید از این خدمات بهره مند شوند. مشاوران تحصیلی در این دوران در کنارشان باشند و با ارامش در انتخاب رشته کمکشان کنند.

در این زمان که از مهم ترین اتفاقات تلخ و شیرین برای دانش آموزان،والدین، مدارس، معلمین می باشد. این مشاوره در حکم تعیین سرنوشت محصلین است. بسیاری از خانواده ها برای فرزندانشان نگرانی به وجود می آورد. به ویژه برای فرزندان دخترشان که تمایل چندانی به انتخاب شهرهای دور ندارند. مشاوران باید با دقت تمام و سنجش همه جوانب به آنها یاری برسانند. آنها چه به صورت حضوری چه به صورت غیر حضوری می توانند از این مشاوره ها استفاده کنند.

برای کسانی که به صورت غیر حضوری از مشاوره انتخاب رشته رایگان بهره مند می شوند، تماس تلفنی مناسب و کم هرینه است. البته از طرق مختلف هم می توانند به دانش آموزان راهنمایی بدهند.از جمله خدماتی که مشاوران می توانند در این زمینه ارائه دهند در یک بسته می توان اشاره کرد:

  • ملاک انتخاب رشته همان کارنامه ای است که محصلان دریافت می کنند. این کارنامه باید مو به مو بررسی شود تا از طریق آن انتخاب درست میسر شود.
  • ممکن است دانش اموزان به خاطر استرس و هیجان زیاد نتوانند دفترچه انتخاب رشته را مطالعه کنند. مشاوران تحصیلی باید به آنها کمک کنند تمام نکات مهم دفترچه را مطالع کنند.
  • اطلاع از سهیمه های کنکور، ظرفیت دانشگاهها، بازار کار رشته های تحصیلی در آینده، تطبیق رتبه قبولی با میزان درخواستی دانشگاهها،
  • آشنایی با دانشگاههای سراسری، فرهنگیان، دانشگاه آزاد و غیر انتفاعی
  • آشنایی با تفاوت حضور دانشگاهها از نظر روزانه و شبانه بودن
  • آشنایی با دانشگاههای که بورسیه تحصیلی ارائه می دهند و معرفی بورسیه تحصیلی به دانش آموزان

این خدمات از جمله خدماتی است که مشاوره نتخاب رشته رایگان می تواند ارائه دهد.

۰ دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *