داوطلبان کنکور و محصلان جهت غلبه بر استرس و اضطراب خود، موفقیت در آزمون سراسری، مطالعه صحیح دروس به یک مشاور با تجربه و کاربلد نیاز دارند. با مراجعه به مشاوره تحصیلی؛ مشاوران برنامه ریزی مناسب هر مقطع تحصیلی را انجام داده و راهنمایی های لازم برای یادگیری بهتر را به  دانش آموز ارائه کند. مزیت مهمی که مشاوره تحصیلی  دارد استفاده از تحربه به همراه یک دانش تخصصی مشاور تحصیلی، بدون تحربه کردن موقعیت های پر ریسک می باشد، تنها دغدغه شما در این زمینه انتخاب یک مشاور تحصیلی کاربلد و متخصص هستش.

مشاوران تحصیلی علاوه بر این که باید سواد روانشناسی داشته باشند باید دارای ویژگی های نظیر توانایی در بر قراری ارتباط موثر با دیگران، ارتباط گرفتن و خوب صحبت کردن، مهارت خوب گوش دادن، تسلط بر مباحث مربوط ، در کنار صمیمیت قاطع بود داشتن، آراستگی ظاهری و… را داشته باشد. در حوزه مشاوره تحصیلی چند نوع مشاوره وجود دارد مانند ابتدایی،راهنمایی، دبیرستان، کنکور،انتخاب رشته، کارشناسی و… که هرکدام در نوبه خود بسیار پر اهمیت است و اگر مشکل به وجود آمده در هر مقطع حل نشود در مقاطع بالا کمی سخت به نظر می رسد.

تعریف مشاوره تحصیلی

لازمه موفقیت در هر فعالیتی به خصوص تحصیل داشتن برنامه ریزی اصولی است که مشاوران تحصیلی در این زمینه تخصص داشته و با توجه به توانایی یادگیری و کشش ذهنی هر دانش آموزی برنامه ریزی مخصوص به آن دانش آموز را تهیه می کند. اما حیطه وظیفه یک مشاوره تحصیلی به اینجا ختم نمی شود، بلکه بهبود مهارت های تحصیلی، کمک به شناخت و حل مشکلات  مربوط به مدرسه،  کمک و راهنمایی به دانش آموزان در انتخاب صحیح در تحصیل نظیر برنامه تحصیلی، علایق شغلی، انتخاب رشته در دبیرستان و دانشگاه را نیز بر عهده دارد.

تاثیر مشاور تحصیلی

فواید مشاوره تحصیلی

مشاوران تحصیلی آنلاین و حضوری در تلاش هستند، زمینه پرورش توانایی هماهنگی دانش آموزان با محیط مدرسه، ایجاد آگاهی، انتخاب روش ها و موقیعیت های مناسب تحصیلی که جزء اهداف وسیع آن ها است را در دانش آموزان پرورش دهد. مشاوره تحصیلی با تجربه و کار بلد باید با انجام برخی از برنامه ریزی های اصولی دانش آموز را به سمت مطالعه درست دروس راهنمایی کند و دانش آموز مشاور را هر لحظه در کنار خود ببیند  نه در رو به روی خود. پس از انجام مشاوره تحصیلی باید دانش آموز فواید زیر را در مطالعه و یادگیری خود درک نماید.

  • آشنایی با انواع تکنیک ها و روش های مطالعه
  • داشتن برنامه ریزی صحیح
  • تقویت حافظه
  • راهنمایی های لازم در خصوص انتخاب رشته و شغل
  • شناسایی مشکلات روحی و روانی دانش آموز و کمک به حل آن
  • ارتباط با معلم و والدین دانش آموزان
  • شناسایی دقیق استعداد و توانایی برای کمک برای انتخاب رشته

مشاوره تحصیلی علاوه بر اینکه باید تمرکز خود را بر روی درس دانش آموز بگذارند، باید حالات روحی او را هم بسنجند، زیرا برخی از محصلان به دلیل مشکلات روحی نمی توانند مطالعه مفیدی داشته باشند.

انواع مشاوره تحصیلی

از زیر شاخه های مهم مشاوره، می توان به مشاوره تحصیلی اشاره کرد که امروزه مورد توجه بسیاری از دانش آموزان و والدین قرار گرفته است، که اغلب مشاوران تحصیلی با در نظر گرفتن استعداد و توانایی دانش آموز، راهنمایی های لازم را به اوارائه می کند. مشاوره تحصیلی اصولی،  به نوبه خود می تواند در پیشرفت تحصیلی، موفقیت در کنکور، انگیزه گرفتن و داشتن برنامه ریزی درست به دانش آموزان کمک شایانی کند. مشاوره تحصیلی می تواند به انواع مختلف نظیر مشاوره تحصیلی آنلاین، حضوری، تلفنی و رایگان صورت گیرد، که به توضیح مختصری از این نوع مشاوره ها می پردازیم.

مشاوره تحصیلی ابتدایی

در این نوع مشاوره تحصیلی باید اختلالات یادگیری، بیش فعالی، کم توجهی، کند ذهنی و… را شناسایی کرد و در سریع ترین زمان ممکن با بهره گیری از متدهای به روز دنیا اقدامات درمانی لازم را انجام داد. در بروز چنین مشکلاتی علاوه بر مشاوره تحصیلی باید از یک روانشناس هم کمک گرفت تا روند درمان پیشرفت چشمگیری پیدا کند.

مشاوره تحصیلی راهنمایی

مشاوره تحصیلی در مقطع راهنمایی، تاثیر بسزایی در رسیدن به موفقیت دانش آموزان دارد، به طوری که با گرفتن انواع تست های استعداد یابی وکسب اطلاعات از علایق دانش آموزان، مشاوران برنامه ریزی اصولی و منطقی را برای رسیدن دانش آموزان به هدف هایشان انجام می دهند.

مشاوره تحصیلی دبیرستان

انتخاب رشته، روش صحیح مطالعه، نحوه درست تست زنی و… از زمینه های است که باید مشاوره تحصیلی در مقطع دبیرستان به آن بپردازد. انتخاب درست رشته با توجه به استعداد دانش آموز در کنکور و انتخاب شغل بسیار پر اهمیت و مهم است.

مشاوره تحصیلی کنکور

کنکور برای دانش آموزان مسیر جدیدی را فراهم می کند، تا بتوانند آینده خود را ساخته و به یک فرد موفق در جامعه تبدیل شوند. مشاوره و برنامه ریزی برای کنکور باید توسط مشاوره تحصیلی باتجربه و زبده از مقطع هفتم تا دوازدهم ادامه داشته باشد تا دانش آموز به هدف و موفقیت برسد.

مشاوره تحصیلی دانشگاهی

برای انتخاب رشته مناسب دانشگاهی نیاز به مشاوره تحصیلی دانشگاهی دارید تا با توجه به رتبه و علایق فردی، رشته ای انتخاب شود که بعد از کسب مدرک بتوانید شغل مناسبی را پیدا کرده و مشغول کار شوید.

مشاوره مهاجرت تحصیلی

محصلانی که قصد مهاجرت برای تحصیل در دانشگاه های کشورهای مختلف جهان را دارند، با استفاده از مشاوره های تحصیلی در خصوص مهاجرت می توانند با کسب آگاهی و اطلاعات کامل دانشگاه مناسب را انتخاب کرده و اقدامات لازم را انجام داده دهند.

مشاوره تحصیلی جهت جهش

مشاوران تحصیلی کمک برزگی را می توانند به دانش آموزی که تمایل به گذراندن دو مقطع تحصلی با هم دارد کند به طوری که مشاوره ی اصولی می تواند در پیشرفت تحصیلی دانش آموز جهش کننده بسیار تاثیرگذار باشد. جهش در کلیه مقاطع ابتدای و دبیرستان امکان پذیر است و این به خود دانش و سواد دانش آموز بستگی دارد.

مشاوره تحصیلی رایگان

همیشه برای دریافت مشاوره تحصیلی نیازی به پرداخته هزینه نیست، بلکه  برخی از مشاوران خدمات خود را رایگان در اختیار دانش آموزان قرار می دهند. اما این خدمات رایگان بخشی از مشاوره را در بر می گیرد و برای استفاده از پکیج کامل مشاوره تحصیلی  باید هزینه ی را پرداخت نمایید. بنابراین باید در کنار بهره گرفتن از مشاوره رایگان از مشاوره حضوری و انلاین هم استفاده کنید.

مشاوره تحصیلی آنلاین

مشاوره تحصیلی آنلاین

دانش آموزان، والدین و حتی معلمان ممکن است بنا به وجود مشکلاتی نتوانند به صورت حضوری از مشاوره تحصیلی درباره مشکلات درسی راهنمایی و مشاوره دریافت کنند، برای حل این مشکل در جهان اینترنت زمینه ی برای مشاوره تحصیلی آنلاین ترتیب داده شده است. مشاوره تحصیلی آنلاین دو برتری نسبت به حضوری دارد به طوری که در آنلاین دانش آموز در وقت و هزینه خود صرفه جویی کرده و بدون استرس از تنوع خدمات مشاور بهره می گیرد.

مشاور تحصیلی حضوری

قدیمی ترین نوع مشاوره تحصیلی، مشاور تحصیلی حضوری است که طرفداران زیادی را دارا می باشد. در این نوع مشاوره به صورت حضوری و رو در رو مشکلات خود در مطالعه دروس و دیگر موضوعات را بیان کرده و راحل مناسب را دریافت می کنید. نقاط قوت مشاور تحصیلی حضوری، تحت نظر گرفتن زبان بدن دانش آموز جهت سرعت بخشیدن، اطمینان از ارائه مشاوه مناسب، برقرار کردن ارتباط عمیق بین مشاور و دانش آموز می باشد.

مشاوره تحصیلی تلفنی

چنانچه در مشاوره تحصیلی به صورت آنلاین و حضوری مشکل دارید می توانید از مشاوره تحصیلی تلفنی استفاده کنید. در این نوع مشاوره هیچ تفاوت و برتری نسبت به روش های مشاوره تحصیلی وجود ندارد. در مشاوره تلفنی هر زمان چه صبح چه شب می توانید با مشاوره خود تماس گرفته و ادامه جلسه قبل را داشته باشید و در آخر به نتایج مطلوب دست یابید.

نکات طلایی مشاوره تحصیلی

ویژگی مشاور تحصیلی

هنگامی که یک مشاوره تحصیلی را در ذهن خود تصور می کنیم، فردی خوش اخلاق، با انگیزه بالا، خوش صحبت، خوش استایل و… در ذهن ما نقش می بندد. در دنیا مدرن نقش مشاوره تحصیلی بسیار پرنگ شده است، به طوری که مدارس و دانشگاه ها  به وجود مشاوران ذبده  نیازمند هستند. مشاوره تحصیلی مانند یک روانشناس احساسات و عواطف دانش آموزان را درک کرده و بر اساس شخصیت هر فردی مشاوره در خصوص مشکلات درسی و روحی و روانی را به او ارئه می کند. مشاوره تحصیلی خوب باید ویژگی های به شرح زیر را داشته باشد.

  • تسلط بر مباحث مربوطه
  • توانایی در بر قراری ارتباط موثر با دیگران
  • مهارت خوب گوش دادن
  • ارتباط گرفتن و خوب صحبت کردن
  • در کنار صمیمیت قاطع بودن
  • داشتن آراستگی ظاهری
  • آشنایی کامل از مسائل روانشناسی
  • درک مناسب از شرایط دانش آموز

مشاوره ی در زمینه ی تحصیل موفق خواهد بود که یادگیری و مطالعه مستمر و به روزی داشته باشد، زیرا این شغل جزئ شغل های پویا محسوب می شود که در هر سال با نسل های جدید سرو کار خواهد داشت.

انواع اختلالات یادگیری

اختلالات یادگیری توسط مشاوران تحصیلی و روانشناسان قابل شناسایی و درمان می باشد، چنانچه هریک از اختلالات در سن پایین تشخیص داده شود روند درمان سرعت بیشتری خواهد گرفت و کودک در مقاطع بالاتر مشکلی نخواهد داشت. شایع ترین و وسیع ترین علائم اختلالات یادگیری مربوط به مهارت های شناختی یا زبانی می باشد و سبب بروز مشکلاتی در مهارت های شنیداری ، زبانی و عملیات ریاضی می گردد. انواع اختلالات یادگیری شایع به بیان زیر می باشد.

  • اختلال پردازش زبان
  • اختلال پردازش شنوایی
  • ناتوانی در انجام محاسبات ریاضی (دیسکالکولیا)
  • ناتوانی در نوشتن منسجم (دیسگرافی)
  • نارسا خوانی (دیسلکسیا)
  • عدم هماهنگی اعصاب و عضله (دیسپراکسی)
  • اختلالات عملکرد اجرایی
  • ناتوانی های یادگیری غیرکلامی

قابل ذکر است که بیشتر اختلالات یادگیری مربوط به آسیب های احتمالی در دوران بارداری می باشد که قابل پیشگیری است.

هزینه مشاوره تحصیلی

در طول دوران تحصیل دانش آموزان با چالش های رو به رو می شوند که برای گذر از این مشکلات به یک همراه نظیر مشاوره تحصیلی نیازمند هستند. برای کمک گرفتن از مشاوران باید مبلغی را پرداخت دکنید تا بتوانید از پکیج کامل خدمات مشاوره تحصیلی مورد نظر استفاده کرده و راهنمایی های لازم را کسب نمایید. هزینه و تعرفه مشاوران تحصیلی به عواملی نظیر موارد زیر بستگی دارد.

  • پایه تحصیلی دانش آموز
  • تجربه مشاور تحصیلی
  • مدت زمان مشاوره
  • نحوه برگزاری جلسات مشاوره
  • شرح خدمات مشاوره تحصیلی

هریک از مشاوران تحصیلی با توجه به ملاک های ذکر شده در قسمت  فوق تعرفه ی را اعلام می کنند که از طریق تماس تلفنی و یا به صورت حضوری و آنلاین اطلاعات کامل درمورد هزینه مشاوره تحصیلی را به دست آورید.

بهره گرفتن از خدمات مشاوره تحصیلی به صورت حضوری، تلفنی و آنلاین کمک شایانی به محصلان می کند تا مشکلات درسی و روحی روانی خود را با متدهای صحیح و به روز دنیا حل و درمان کنند. عمده دلایل ضعف یادگیری و نداشتن تمرکز، وجود اختلالات یادگیری در دانش آموزان می باشد، که با مراجعه زود هنگام به موسسه  مشاوره تحصیلی یا روانشناس می توان تشخیص و درمان را سریع شروع کرد. هزینه مشاوره تحصیلی به پایه تحصیلی دانش آموز، تجربه مشاور تحصیلی، مدت زمان مشاوره، نحوه برگزاری جلسات مشاوره و… بستگی دارد که هر مشاور تعرفه را برای خود اعلام کرده اند.