در طول تحصیل حائز اهمیت ترین و طلایی ترین تصمیم دانش آموز به انتخاب رشته او مربوط می گردد، که با دریافت مشاوره تحصیلی دبیرستان این مراحل از زندگی او نیز با توجه به انتخاب درست با موفقیت گذر خواهد کرد. به دلیل نا آگاهی دانش آموزان از کتاب های درسی جدید مقطع متوسط  میزان استرس و اضطراب در این دوره بیشتر از دیگر مقاطع می باشد. جهت غلبه بر نگرانی و رفع ابهامات به وجود آمده می توانید با مشاوران به صورت مشاوره تحصیلی آنلاین، حضور و تلفنی  ارتباط بر قرار نمایید.

معدل مقطع متوسط بر رتبه در آزمون سراسری کنکور تجربی، ریاضی، انسانی تاثیر مثبت دارد و آگاهی و کسب اطلاعات درباره ضرایب هریک از دروس، کلیه رشته ها برای داوطلبان الزامی می باشد. داوطلبان آزمون سراسری برای موفقیت و کسب رتبه برتری در کنار مطالعه دروس باید بر مهارت تست زنی تسلط کامل داشته باشند.

مشاوره انتخاب رشته در دوره متوسطه

مشاوره تحصیلی در زمینه انتخاب رشته با توجه به گرفتن آزمون ها استعداد یابی و طبق علاقه شخصی خود دانش آموز رشته تحصیلی را پیشنهاد می دهد. اکثر پدر و مادرها دوست دارند فرزندشان به دلیل آینده شغلی برخی از رشته ها نظیر علوم تجربی و ریاضی در آن رشته ها تحصیل کنند و در مقابل فرزندان علاقه به تحصیل در رشته گرافیک و یا دیگر رشته های فنی دارند. در چنین مواقعی بهتر است والدین فرزند را مجبور به انجام کاری نکنند زیرا علاقه و استعداد در رسیدن به موفقیت بسیار مهم است.

مشاوره تحصیلی دبیرستان

مشاوره تحصیلی آنلاین مقطع دبیرستان

به خاطره حساسیتی که در دوره دبیرستان به دلیل شرکت در آزمون سراسری وجود دارد دانش آموزان باید از وقت خود نهایت استفاده را کنند و به آن ها بهره گرفتن از مشاوره تحصیلی به صورت آنلاین پیشنهاد می شود تا در کنار بهرمندی از خدمات متنوع و دسترسی آسان در هزینه های مشاوره نیز صرفه جویی کنند. انتخاب رشته دبیرستان با در نظر گرفتن علاقه و استعداد، برنامه ریزی صحیح، آموزش مهارت تست زنی، آموزش مطالعه صحیح هریک از دوروس جزئ خدمات بهترین مشاوران تحصیلی مقطع دبیرستان می باشد.

مشاوره تحصیلی رایگان دوره دبیرستان

با توجه به شرایط موجود مشاوران برای بهرمندی برخی از دانش آموزان که بودجه لازم برای دریافت مشاوره تحصیلی ندارند را به نام خدمت ارزشمند مشاوره تحصیلی رایگان در مراکز مشاوره در اختیار دانش آموزان قرار می دهند. البته اکثر مشاوران از مشاوره تحصیلی رایگان جهت معرفی پکیج مشاوره خود استفاده می کنند.

مشاوره تحصیلی تلفنی مقطع دبیرستان

یکی از مزیت های مشاوره تحصیلی تلفنی داشتن هیچ گونه محدودیت زمانی در دریافت مشاوره می باشد. دانش آموز با استفاده از این خدمت می تواند با پرداخت هزینه کم از کلیه مشاوره های تحصیلی مقطع دبیرستان استفاده کند و بهترین برنامه ریزی و نتیجه را دریافت نماید.

خدمات مشاوره تحصیلی دبیرستان

با توجه به نیاز دانش آموز خدمات مشاوره دوره دبیرستان به بخش های مختلف تقسیم شده است. خدماتی نظیر استعداد یابی شغلی، مشاوره انتخاب رشته دوره متوسطه (رشته ریاضی، تجربی، علوم انسانی، فنی حرفه ای)، آموزش متدهای تست زنی توسط مشاوره تحصیلی دبیرستان ارائه می گردد. جهت آشنایی و رفع ابهامات و سردرگمی های دانش آموزان درمورد انتخاب رشته مناسب هریک از خدمات را به طور مختصری توضیح داده شده است.

مشاور تحصیلی رشته ریاضی

جهت انتخاب و موفقیت در رشته ریاضی باید از هوش ریاضی و محاسباتی بالای برخوردار باشید تا بتوانید دروس های مختلف این رشته از جمله هندسه، جبرو احتمال، فیزیک، انتگرال و دیگر دوروس این رشته را با علاقه و یادگیری بیشتر مطالعه کنید.  در یادگیری هریک از کتاب های رشته ریاضی باید خلاقیت داشته باشید و با روش های منحصر به فردی اقدام به مطالعه فرمایید. از سوالاتی که اغلب دانش آموزان درمورد رشته ریاضی دارند درباره درآمد و آیندعه شغلی این رشته می باشد که باید گفت این رشته جزء پردرآمد ترین و متنوع ترین رشته های تحصیلی می رباشد ولی متناسب بودن این رشته با استعداد و هوش دانش آموز از هر مورد دیگر مهم تر و پر اهمیت تر می باشد.

روش مطالعه درس فیزیک کنکور

مشاوره تحصیلی دبیرستان رشته تجربی

نقطه قوت رشته تجربی در جذابیت و تنوع مطالعه موجودات زنده از جمله انسان ها، جانوران و گیاهان می باشد که بسیاری از دانش آموزان را به انتخاب و مطالعه این رشته علاقه مند می کند. دروس تخصصی این رشته حاوی زمین شناسی، زیست، ریاضی، شیمی و فیزیک می باشد، بیشتر دانش آموزانی که رشته علوم تجربی یا طبیعی را انتخاب می کنند علاقه و آرزوی قبول شدن در رشته های دانشگاهی نظیر پزشکی، داروسازی، پیرا پزشکی، پرستاری، بینایی سنجی و… را در سر دارند. بهترین مشاوران تحصیلی کنکور می توانند استرس و اضطراب دانش آموزان را کنترل کنند و برای رسیدن به هدف یعنی قبولی در دانشگاه با رتبه برتر یاری نماید.

مشاوره تحصیلی دبیرستان رشته علوم انسانی

هدف و محوریت اصلی رشته انسانی حول انسان می چرخد، انتخاب رشته تحصیلی علوم انسانی برای دانش آموزانی مناسب است که دارای توانایی بالای در حفظ کردن دروس دارند. دروس جغرافیا، عربی، تاریخ، فلسفه و منطق از مهم ترین و اصلی ترین کتاب های رشته انسانی به شمار می آید. دانش آموزانی که این رشته را انتخاب می کنند، می توانند در دانشگاه از رشته های نظیر روانشناسی، وکالت، جامع شناسی، مدیریت، علوم سیاسی و حسابداری فارق التحصیل گردند. برای موفقیت در هر رشته ای از جمله انسانی باید علاقه و استعداد هم راستا با هم باشند تا یادگیری اتفاق بیافتد.

مشاوره تحصیلی دبیرستان رشته فنی حرفه ای

رشته فنی حرفه ای ۴ زیر شاخه دارد که بیشتر از ۴۰ رشته را ساپورت می کند. دانش آموزان بسته به استعداد و علاقه خود می توانند انتخاب رشته کرده و تحصیل خود را شروع کنند. نوع تدریس در این رشته کاملا با دیگر رشته ها متفاوت است به طوری که کتاب های رشته فنی کاملا عملی و در کارگاه های مخصوص هر رشته تدریس می گردد، این موضوع سبب یادگیری عمیق مطالب می گردد. در بین والدین و دانش آموزان یک باور غلط وجود دارد که انتخاب رشته های فنی فقط برای آن دسته از دانش آموزانی می باشد که از نظر درسی ضعیف بوده و توانایی خاصی برای ادامه تحصیل در دیگر رشته ها نظری را نداشته باشد.

در نظر گرفتن علایق در مشاوره تحصیلی دبیرستان

تاثیر علاقه و خصوصیات فردی بر انتخاب رشته

دانش آموزان جهت انتخاب رشته باید به روحیات و شخصیت خود توجه داشته و طبق آن و با در نظر گرفتن استعداد و توانایی و وضیعیت درسی مربوط به آن رشته انتخاب خود را انجام دهند. انتخاب صحیح رشته تحصیلی در آینده تحصیلی و شغلی افراد تاثیر بسزایی دارد به طور که اگر دانش آموز رشته مناسب با شخصیت و وضعیت درسی خود انتخاب نکند علاوه بر تلف کردن وقت و هزینه خود در کنکور و دانشگاه دچار سردرگمی می گردد و بدون هیچ علاقه و انگیزه ای صرفا جهت گرفتن مدرک در دانشگاه تحصیل می کند.

اهمیت انتخاب رشته در بازار کار

انتخاب رشته در دوره متوسط جهت موفقیت در آینده شغلی بسیار پر اهمیت است زیرا، در واقع باید در ابتدای مسیر یعنی همان مقطع نهم و دهم در مورد انتخاب رشته وشغل آینده خود تصمیم گرفته و برنامه ریزی مناسب و اصولی را انجام دهید. اگر اصول رسیدن به موفقیت رعایت نشود مجبور به انجام کاری خواهید شد که هیچ علاقه ای به آن ندارید. پس از انتخاب رشته باید با تلاش و پشتکار مسیر را ادامه داده و پله های موفقیت نظیر رتبه برتر شدن در کنکور و تحصیل در بهترین دانشگاه ها را طی نمایید.

تاثیر مشاوره تحصیلی دبیرستان در کنکور، رشته دانشگاهی و شغل آینده مرتبط با رشته تحصیلی نقش بسزایی را ایفا می کند. با این که اکثر والدین دوست دارند فرزندانشان علایق آن ها را درباره انتخاب رشته و شغل آینده در نظر بگیرند، اما مشاوران تحصیلی بر این باورند که انتخاب بایستی کاملا با استعداد و علایق دانش آموز همسو بوده و والدین تنها می تواند به عنوان یک با تجربه، تجربه خود را در اختیار فرزندان قرار دهند. شاید به ظاهر هزینه های مربوط به مشاوره تحصیلی در مورد کنکور و آینده شغلی، هزینه اضافی به نظر برسد اما تاثیری این مشاوره در موفقیت آینده فرزندانمان خواهد گذاشت ارزش و بهای به مراتب بالاتر دارد.