مشاوره تحصیلی در بناب

توسط | مرداد ۱۵, ۱۴۰۲ | مشاوره تحصیلی | ۰ دیدگاه

امکانات مشاوره تحصیلی در بناب

آیا مشاوران تحصیلی در بناب پاسخگوی نیاز های هستند؟

مشاوره تحصیلی

با توجه به تغییر سبک زندگی به دلیل پیشرفت تکنولوژی و بالاتر رفتن سطح زندگی، اکثر افراد جامعه که به دلیل بالا بودن مدت زمانی که به کار مشغول اند نمی‌توان کنند وقت زیادی را برای فرزندان خود صرف کنند. و از طرفی فرزندان با رسیدن به به سنی که باید تحصیل خود را به صورت رسمی آغاز کنند. مشاور تحصیلی کمک و یاور والدین بوده پاره‌ای از مسئولیت والدین را به عهده می گیرد.

مشاوره تحصیلی امروزه نقش پررنگی را در موفقیت و یا عدم موفقیت افراد ایفا می کند. چرا که نه تنها برخی از وظایف والدین را در هدایت و راهنمایی فرزندان به عهده می گیرد بلکه با توجه به تخصصی که دارند می توانند خیلی بهتر و علمی تر فرزندان را راهنمایی نمایند.

مشاوره تحصیلی در جوامع پیشرفته و مدرن مختص دانش آموزان دوره ابتدایی نمی باشد به طوری که مشاورین تحصیلی از دوره ابتدایی یعنی همان شروع تحصیل تا دوره دکترا همواره یارو یاور و راهنمای محصلین و دانشجویان میباشند. چراکه هر مرحله است تحصیل برای خود شرایطی را دارد که با شرایط تحصیل در مقطع قبلی کاملاً متفاوت میباشد.

فرهنگسازی مشاوره تحصیلی

نیازهای شهرستان بناب از نظر مشاوره تحصیلی

شهرستان بناب در حال حاضر با داشتن بیش از ۱۵۰ هزار جمعیت که ۳۰ درصد آن مشغول به تحصیل می باشند. یکی .از شهرستانهای علمی در سطح منطقه بشمار می‌آید همچنین مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان و مدارس شاهد و غیر انتفاعی که به صورت نیمه خصوصی و خصوصی در این شهرستان وجود دارد. باعث گردیده ده تا شرایط برای تحصیل فرزندان این شهرستان مهیا شود. و دیگر نیازی به آن نباشد که مانند گذشته افرادی که می خواهند در سطح بالاتری تحصیل نمایند به شهرستان‌های دیگر مراجعه نمایند.

وجود دانشگاه های متعدد از جمله دانشگاه سراسری بناب، دانشگاه پیام نور، دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه علمی کاربردی در شهرستان بناب این امکان را برای شهروندان فراهم نموده است تا بتوانند تا مقطع کارشناسی ارشد در شهرستان مشغول به تحصیل باشند. و از طرفی با توجه به وجود همین دانشگاه ها تعداد زیادی از افراد از شهرستان های دیگر به این دانشگاه ها مراجعه کرده و در آنها مشغول به تحصیل هستند.

اما نکته اینجاست که آیا امکانات و و متخصصین کافی در زمینه مشاوره تحصیلی در شهرستان بناب وجود دارد یا خیر؟ آیا این مقدار امکانات موجود در این شهرستان جوابگوی نیاز امروز به این دانش آموزان و دانشجویان می باشد؟ آیا ما از نظر متخصصین در حدی هستیم که بتوانیم تمامی نیاز های منطقه را از نظر مشاوره تحصیلی جوابگو باشیم؟ آیا امکانات مشاوران تحصیلی ما قابل رقابت با امکانات مراکز استان می باشد؟

متاسفانه در جواب به تمامی این سوالات باید مطرح کنیم. که به صورت خیلی محدود، مراکز مشاوره تحصیلی مدرن و با متخصصین مشاوره تحصیلی که بتوانند در تمامی زمینه های تحصیلی یارو یاور فرزندان این مرز و بوم باشند وجود دارد. و شاید یکی از دلایل عدم استقبال متخصصین از احداث و راه اندازی مراکز مشاوره این باشد که که ارزش و لزوم مشاوره تحصیلی به طور واقعی درک نشده است. و به همین دلیل افراد زیادی اعتقاد چندانی به مشاوره تحصیلی ندارند. ن و یا اصلاً نمیدانند که مشاوره تحصیلی چیست ست و چه وظایفی به عهده یک مشاور تحصیلی می باشد.

مشاوره تحصیلی در بناب

فرهنگ سازی و برخورد علمی در حوزه مشاوره تحصیلی بناب

موفقیت و پیشرفت پایدار پیشرفت و موفقیت ای است که دربرگیرنده اکثریت جامعه باشد. در واقع این که در یک جامعه چند نفری به عنوان نخبه معرفی شوند و به موفقیت برسند اما دیگر افراد جامعه نتوانند در حد و اندازه های خود به موفقیت برسند موفقیت پایدار به حساب نمی آید. وقتی ما  به میزان قبولین کنکور سراسری و ارشد و دکترا نگاه اجمالی می‌اندازیم. متوجه می‌شویم که تعداد انگشت شماری از فرزندان این شهرستان توانستند مسیر موفقیت را تا به آخر طی نمایند در صورتی که تجربه نشان داده است که استعداد و هوش کافی در این افراد به اندازه کافی وجود داشته است. است

مشاوره تحصیلی با استفاده از از مشاوران تحصیلی مجرب و تحصیل کرده جهت رسیدن به موفقیت پایدار امری ضروری می باشد. خیلی از محصلین دانشجویان با وجود داشتن استعداد و هوش کافی اما فقط به خاطر عدم انتخاب رشته مناسب شب و یا دانشگاه مناسب متاسفانه یا تحصیل خود را نیمه کاره رها نموده اند و یا از ادامه تحصیل دلسرد شده اند.

شاید اگر همین افراد با یک مشاوره تحصیلی مجرب مشاوره می گرفتند. می توانستند انتخاب خود را علمی تر و تخصصی تر انجام دهند. و در این صورت با اشتیاق بیشتر و همچنین موفق تر به ادامه تحصیل خود می‌پرداختند. و می توانستند درجات علمی بالاتر را کسب نمایند.

 احداث و تاسیس موسسات و مراکز مشاوره تحصیلی و همچنین فرهنگ سازی و آموزش خانواده ها جهت استفاده از از مشاوران تحصیلی برای هدایت فرزندان جهت رسیدن به موفقیت پایدار امریز امری ضروری می باشد. مسئولین آموزشی و پرورشی شهرستان، تحصیل کرده ها و روشنفکران بایستی دست به دست هم دهند تا این فرهنگ سازی شکل بگیرد.

 

مشاوره تحصیلی در منطقه

 

موسسه مشاوره تحصیلی دکتر صیادی :

موسسه مشاوره تحصیلی و تربیتی دکتر لیلا صیادی جز اولین و پیشرفته ترین موسسات مشاوره تحصیلی در سطح منطقه بوده، و با توجه به تخصص هایی که دارند در زمینه های مختلف تحصیلی اقدام به ارائه خدمات به همشهریان می باشد. همچنین موسسه با برگزاری دوره های آموزشی و دوره های تخصصی در زمینه تحصیلی سعی دارد آگاهی جامعه را نسبت به روشهای علمی تحصیلی افزایش دهد. دوره هایی که این موسسه برگزار می‌کند همسطح با دوره های تخصصی برگزار شده در مراکز استان ها می باشد. با حمایت از موسسات و مراکز مشاوره این چنینی می توانیم متخصصین مشاوره خود را جهت فعالیت هر چه بیشتر در این شهرستان دلگرم کنیم.

مشاوره تحصیلی در بناب در سطح دانشگاه

سخن آخر

مشاوره تحصیلی، همانند  مشاوره ها در زمینه های دیگر مستلزم شناخت محیطی فرهنگی و همچنین درک سطح اجتماعی یک منطقه را می طلبد. پس اگر خواهان یک مشاوره تحصیلی موفق و کاربردی هستید نبایستی به سراغ بهترین ها اما دور از شما و فرهنگ شما بروید. چراکه شناخت خط و استعدادیابی راهنمایی و حل مشکلات زمان‌بر بوده و نمی‌شود در عرض یکی دو جلسه به بهترین حالت ممکن رسید. پس سعی کنید بهترین ها را در نزدیکترین فاصله مکانی به مکان زندگی خود شناسایی نود و از آن ها نهایت استفاده را ببرید.

موسسه مشاوره تحصیلی خانم دکتر صیادی با ارائه خدمات در زمینه انتخاب رشته و مشاوره تحصیلی و شغلی و همچنین در زمینه اختصاصی استعدادیابی تحصیلی در خدمت شما هم وطنان می باشد. جهت رزرو کردن زمان ملاقات می توانید از لینک زیر استفاده نمایید.

رزرو زمان مشاوره

 

 

۰ دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *